MENÜ

'Ekonomiye öncelik veren kulüpler maça önde başlıyor'

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Yazıya ünlü futbol yazarı Simon Kuper’in de kitabına ismini veren sözü ile giriş yapalım: Futbol asla sadece futbol değildir... Peki gerçekten de böyle mi? Yanıtı ise, futbol alanında araştırmalar yapan KPMG Football Benchmark ekibi veriyor: Evet... Kulüplerin başarılarını doğrudan etkileyen finansal faktörleri inceleyen KPMG’nin Türkiye Spor Sektör Lideri Hakan Uçak, “Futbol asla sadece futbol değildir. Dünyadaki futbolun gelişimi, artık saha dışında alınan kararların yeşil sahayı fazlasıyla etkilediğini gösteriyor” dedi. Futbolun ekonomisine eğilen ve bu yönde doğru çalışmalar yapan kulüplerin başarılarını skor tabelasına yansıttığını vurgulayan Uçak, Avrupa’daki kulüplerin ekonomik kaynak yaratmak adına statlarını yılın her günü kullanılabilir alanlara çevirdiğini belirtti. Uçak, şöyle devam etti: “Kulüpler artık taraftar toplamak için sosyal medyayı daha çok kullanıyor. Araştırmalarımız, Türkiye’deki kulüplerin de ciddi bir gelir sağladığını gösteriyor. Ancak bu gelirlerin doğru alanlara yatırılmasıyla birlikte başarının geleceğine inanıyoruz.”

Ekonomik kaynak

Türkiye’deki kulüplerin pazarlama anlamında artık Avrupa’nın dev ekipleriyle yarıştığına dikkat çeken Hakan Uçak, şu bilgileri verdi: “Avrupa’daki stadyumlara baktığımızda Türk kulüplerinin son derece çağdaş statlarda maç oynadığını görüyoruz. Bunun yanında stadyumların pazarlama faaliyetleri göz önünde bulundurularak inşa edilmesi kulüplere de kazanç sağlıyor. Bu anlayışla inşa edilen Beşiktaş’ın yeni stadı, Siyah-Beyazlı kulübe ekonomik kaynak yaratıyor. Ülkemizdeki diğer kulüplerin de bu yolu izlemesiyle birlikte spor kültürünün de seviye atlayacağını düşünüyorum.”

Türkiye’de Ronaldo takip ediliyor

Dünya futbolunda herkes “Ronaldo mu, Messi mi?” sorusuna yanıt arıyor, iki süper yıldız sürekli karşılaştırılıyor. KPMG Football Benchmark ekibi, Türkiye’deki sporseverlerin Avrupa’daki futbolculara olan ilgisini de ölçmüş. Facebook temelli yaptıkları araştırmada, Türkiye’den en çok takip edilen futbolcu Cristiano Ronaldo olmuş. Dünya çapında 112 milyon 601 bin takipçisi olan Ronaldo’yu Türkiye’den de 4 milyon 300 bin kişi takip ediyor. Ronaldo’nun toplam takipçilerinin sadece yüzde 3.51’i Türkiye’den olmasına rağmen, Portekizli futbolcu ülkemizde en çok takip edilen oyuncu konumunda bulunuyor.

Messi geride kaldı

Üçüncü basamakta ise Ronaldo’nun ezeli rakibi Lionel Messi bulunuyor. Gelmiş geçmiş en iyi futbolcu olduğu iddia edilen Arjantinli yıldızın Facebook sayfası Türkiye’de 2 milyon 641 bin kişi tarafından beğenilmiş. Messi’nin dünya çapında 89 milyon 414 bin takipçisi bulunuyor.

‘Rekabet 24 saat devam ediyor’

KPMG Türkiye Spor Sektör Lideri Hakan Uçak, teknolojinin ve yayın ağının genişlemesiyle sporun her kesime rahatça ulaştığını söyleyerek, “Sporcular artık izleyiciler için birer figür haline geldi” dedi. Uçak, şöyle devam etti: “Geçmişte sadece yerel ligler takip edilirken, internet ve sosyal ağların yayılmasıyla birlikte sporcuların da popülaritesi arttı. Ronaldo’nun bir gol sevinci dünyanın dört bir yanında herkesin dikkatini çekebiliyor, Messi’nin çalımı daha maç bitmeden sosyal medyanın gündeminde yer alabiliyor. Sporcuların mücadelesi artık yeşil sahada bitmiyor, 24 saat yaşayan bir dünyada rekabet devam ediyor.”

Statlar eğlence merkezine mi dönüşüyor?

KPMG Football Benchmark ekibi, fazladan kaynak yaratmak isteyen kulüplerin izlediği yolları da araştırmış. Stadyumlarını yılın 365 günü kullanmayı hedefleyen Avrupalılar farklı etkinliklerle evlerini birer eğlence merkezine dönüştürmeyi amaçlıyor. Neymar transferiyle gündeme damga vuran Paris Saint Germain, dünyada büyük ilgi uyandıran kaçış oyununun bir benzerini stadyumunda gerçekleştirmeyi planlıyor. Bu oyunla birlikte daha fazla ziyaretçinin PSG stadyumuna gelmesi amaçlanıyor. Eski Beşiktaşlı Mario Gomez’in formasını giydiği Wolfsburg da örnek alınacak bir pazarlama faaliyetine imza atıyor. Wolfsburg’un stadyumunda gerçekleştirilen etkinlikte, ziyaretçiler futbol yeteneklerini test ediyor ve puan alıyor. Özellikle çocukların hedeflendiği bu faaliyetle Wolfsburg stadını yaşayan bir etkinlik alanına çeviriyor.

Müze etkisi

Büyük başarılar yakalayan kulüplerin müzelerinde sadece kupalarını sergilemeleri bile yeterli oluyor. İspanyol devleri Real Madrid ile Barcelona, spor kulüpleri arasında en çok ziyaret edilen müzeler olarak ön plana çıkıyor.

Boyner’den Antalya’ya yeni spor mağazası

Aktif spor ve jean markalarının koleksiyonlarının yer aldığı Boyner Sports, MarkAntalya AVM’de yeni mağazasını açtı. Boyner Sports Mark Antalya, en büyük üçüncü, Türkiye’deki ise dokuzuncu Boyner Sports mağazası. Boyner Sports MarkAntalya, 1000 metrekarelik alanında kadın, erkek, çocuk aktif spor koleksiyonlarıyla hizmet verecek. Mağazada, profesyonel sporculardan, sporu yaşam biçimi haline getiren herkesin tüm ihtiyaçları, performansa yönelik özel ürünler ve yeni sezon koleksiyonları yer alıyor. Her mevsime ve stile uygun sneaker’lardan, ikonik spor ayakkabı modellerine, çanta, tayt ve tişörtlerden eşofman takımlarına, jean ve montlara uzanan ürünlere sahip dünya markalarıyla Boyner Sports MarkAntalya AVM’de sporseverlerle buluşuyor.

Ünlü markalar var

Şehrin en merkezi konumunda yer alan MarkAntalya AVM’de açılan Boyner Sports’ta; Levi’s, Jack & Jones, Wrangler, Lee, Vintage by Jack & Jones, Mavi, Loft, Mustang, Lee Cooper gibi jean markaları ile Adidas, Nike, Reebok, Under Armour, Puma, Skechers, Hummel, New Balance, Roxy, Norfolk gibi aktif spor markalarının geniş koleksiyonları yer alıyor.

Şimdi trend ‘orman banyosu’

Wellness sektörünün yeni trendi ‘forest bathing’ yani orman banyosu... Bu konseptin Türkiye’ye getirilmesinde ise NG Sapanca öncülük etmiş. Japonya’da doğan, Japonca’da Shin-rin Yoku olarak bilinen, Türkçe’ye ise ‘doğayı içine çekmek’ olarak çevrilen akım, doğada sessizce yürümek, sesleri, kokuları, renkleri hissetmek, kısaca doğayı solumayı kapsıyor. Mottosu ise, ‘duyularınızı uyandırın, zihninizi rahat bırakın’ olarak belirlenmiş. Orman banyosunun olumlu psikolojik etkisinin yanı sıra, ağaçların ürettiği fitosit isimli maddenin fizyolojik olarak sağlığa iyi geldiği belirtiliyor.

Uzakdoğu’da revaçta

Bu trend Japonya, Kore, Tayvan, Çin ve ormanlık alanların çok olduğu Kuzey Avrupa’daki kaplıca ve spa’larda yayılıyor. Bu kapsamda ‘Forest Therapy’ merkezleri açılıyor. Nedeni ise doğanın insan bedeni ve beynine faydalı benzersiz bir ilaç etkisi sağladığına duyulan inanç... NG Sapanca da bu akımdan etkilenerek orman içindeki konumu ile tüm dünyada yıldızı parlayan Forest Bathing’i misafirleriyle buluşturmaya başlamış.

YORUM YAZ