MENÜ

e-sporun pazar hacmi 250 milyon Dolar'a ulaştı

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Yeni kuşak tarafından büyük ilgi gören spor dallarından biri olan, özel kurallara ve federasyona bağlı, spor anlayışını değiştiren elektronik sporun (e-spor), pazarı büyüyor. Dünyada oyun pazarı araştırmacısı Newzoo’nun yaptığı en son rapora göre, e-spor’un pazar hacmi, 250 milyon Dolar’ı buldu. Kore, Çin, Avrupa ve Amerika’da çok yaygın olan e-spor, Türkiye, Tayvan, Brezilya, Avustralya ve Japonya’da gelişmeye devam ediyor. Dünya genelinde e-spora yatırım sürüyor. Dünyada, ödül havuzu olan turnuvalar yapılıyor. Gençlerin e-spora olan ilgisi, pazardaki yatırımları ve sponsorluk anlaşmalarını artırarak e-sporun ekonomisini büyütüyor.

Markalardan destek

Türkiye ’de e-sporun gelişimine destek olan Beşiktaş Spor Kulübü, League of Legends Şampiyonlar Ligi’ne, oyun hizmetleri takımı ile katıldı. Beşiktaş Oyun Hizmetleri Takımı yöneticisi Mehmet Şükrü Çeken, “E-spor, büyük elektronik spor organizasyonları aracılığıyla, dünyanın farklı yerlerinden gelen insanların buluşup, oyun oynayabilecekleri, hem fiziksel hem de zihinsel çaba gerektiren bir spor” diyor. Pazarın büyük olması sebebiyle özellikle global profesyonel markaların, genç markalarını ön plana çıkarmak için e-sporu desteklediğini söyleyen Çeken, Coca Cola Zero, Gnctrkcll, Nvidia, Logitech, Razer, MSI, Alienware, Teknosa gibi markaların e-sporu desteklediğini belirtiyor.

Anadolu Efes’in One Team vizyonu

One Team, Euroleague’in tüm takımlar için öngördüğü bir sosyal sorumluluk projesi... Euroleague’de mücadele eden 24 takım One Team vizyonu kapsamında farklı projeler hayata geçiriyor.
Anadolu Efes Spor Kulübü de, geçmiş sezonlarda One Team projesi çerçevesinde Özel Olimpiyatlar sporcularını ağırlamış, onlarla basketbol oynamış ve Euroleague maçlarında onların desteklerini arkasına almıştı.

Anadolu Efes Spor Kulübü’nün 2015-2016 sezonu için de, Euroleague One Team çalışmaları sonuçlandı. Kulüp antrenörleri ve Euroleague One Team elçisi Cedi Osman’ın katıldığı 8 haftalık çalışmalarla birlikte öğrencilerin tüm derslere olan ilgi ve motivasyonlarının artması sağlanırken geleceğe yönelik planlarının oluşmasına yön verildi.

Anadolu Efes Spor Kulübü, Turkish Airlines Euroleague One Team Projesi kapsamında yaptığı çalışmalarla Tozkoparan Ortaokulu’nda eğitim-öğretimi basketbolla aynı platformda buluşturdu. Ve öğrencilere gelecek planları yapma ve gerçekleştirme hakkında motivasyon verildi.

Potanın yıldızlarından turizme destek

Turizm portalı tatilsepeti.com, basketbol sporunun gelişimine katkıda bulunmak ve daha geniş kitlelere ulaşmasına destek olmak amacıyla Spor Toto Basketbol Ligi’nin Resmi Seyahat ve Tatil Sponsoru oldu. Spor Toto Basketbol Ligi sponsorluğu kapsamında “Kaçırmazsan Kazanırsın” isimli reklam kampanyasını başlatan tatilsepeti.com, sponsorluğu ile birlikte tatilcilerin faydalanabileceği fırsatları da esprili bir dille duyuruyor. TV, radyo, basılı mecralar, internet gibi kanalları içeren reklam çalışmasının ilk aşamasında, basketbolcuların farklı tatil aktivitelerinde görüntülendiği 3 farklı reklam spotu hazırlandı. Tatilci jargonu ile basketbol terimlerini birleştiren eğlenceli reklamlarda basketbolun ünlü yıldızları Khem Birch, Erik Murphy, Şafak Edge, Kenny Gabriel, Novica Velickovic rol alıyor.

YORUM YAZ