MENÜ

E-Sporun önlenemez yükselişi

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Oyun sektörüne yönelik araştırmalar yapan Newzoo şirketinin verilerine göre 2017’de dünyada yaklaşık 120 milyar dolarlık oyun pazarının 700 milyon doları sadece e-spor ekosisteminde gerçekleşti. Bu yıl içerisinde markalar e-spora, iş birlikleri ve projeler için 485 milyon dolar bütçe ayırdı.

E-spor organizasyonları her geçen gün daha çok hayatımızda yer almaya başladı. Oyun sektörüne yönelik araştırmalar yapan Newzoo şirketinin verilerine 2017’de dünyada yaklaşık 120 milyar dolarlık oyun pazarının 700 milyon doları sadece e-spor ekosisteminde gerçekleşti. Bu yıl içerisinde markalar e-spora iş birlikleri ve projeler için 485 milyon dolar bütçe ayırdı. Dünyada şu an 190 milyondan fazla e-spor meraklısı oyun sever bulunuyor. Ülkemizde ise 6 milyon kadar meraklısı bulunan e-spor alanında 20 bin kadar amatör takım ve 80 bin kadar oyuncu bulunuyor. Bu oyuncuların yaklaşık 6 bini lisanslı durumda. Türkiye’de oyun firmaları oyuncular için son bir yıl içerisinde ortalama 3 milyon TL’lik bir ödül havuzu oluşturdular. Toplamdaki marka iş birliklerinin ise 5 ila 6 milyon TL civarında olduğu tahmin ediliyor.

Dünyaya e-spor oynatacak

Milyonlarca gence büyük heyecan yaşatan bu yeni pazarın Türkiye’deki öncülerinden biri ise Zula oyunu oldu. Türkiye’de üretilen ilk ve tek yerli MMOFPS (Massive Multiplayer Online First Person Shooter) oyun olan Zula, rekor düzeyde katılımcı sayısı ve para ödülüyle e-spor alanında bir dönüm noktası olan ‘Zula World Cup’ organizasyonunu başlattı. “Zula World Cup”ta, e-spor takımları mücadele edecek. Takımlar birbirlerini geçmeye çalışırken, oyun severler de bu büyük çekişmeyi canlı yayınlardan takip edebilecek. Çeyrek final ve yarı final oyunlarının ardından 2018’de Nisan ayının başında İstanbul’da yapılacak finalin, bir e-spor şenliği atmosferinde gerçekleşmesi bekleniyor.

‘4 milyon Tl yatırım yapacağız’

Zula, bünyesinde çeşitli oyun stüdyolarını ve bir oyun yayın firmasını barındıran Ingame Group tarafından geliştirilmiş. İletişim ve finans sektörlerinde deneyim sahibi olan dört yatırımcı; Tuncay Büyükoğlu, Özgür Soner, Burak Gözalan ve Genco Alp tarafından kurulan Ingame Group, 2014 yılından bu yana yatırımcılarının da desteğiyle milyonlarca oyuncu için eğlence üretiyor. Ingame Group, özellikle de e-spor pazarını sahiplenmiş. Dünyada 700 milyon dolarlık bir e-spor ekonomisi olduğunu söyleyen Ingame Group Kurucu Ortaklarından Tuncay Büyükoğlu, Türkiye’de bu rakamın 4 milyon dolara yaklaştığını belirterek şunları söylüyor: “E-spor sevgisi giderek yaygınlaşırken biz de bu alanda yatırımlarımızı artırıyoruz. Ingame Group olarak 2018 yılında bu alana yaklaşık 4 milyon TL yatırım yapacağız. Zula Ligi katılımını ve ödül havuzu daha da büyüteceğiz. Espor takımlarına koçluk hizmeti verip destek paketleri oluşturacağız.”

Roadshow turnuvası düzenlediler

Zula, geçtiğimiz kasım ayında pepsi’nin ana sponsorluğunda “zula roadshow” adında bir turnuva düzenledi. Etkinlikte defacto, philips Tv, ininal ve cekmecede.com da sponsor markalar olarak yer aldı. msı, nvidia ve logitech markaları ise hediye ürünleri ile resmi tedarikçi olarak organizasyona destek verdiler. Tuncay Büyükoğlu bu etkinlikle ilgili olarak şunları söyledi: “dünya kupası organizasyonumuz yaklaşırken kasım ayında sponsorlarımızın desteğiyle ‘zula roadshow’ etkinliğini yapmaya başladık. Ödüllü bireysel turnuva olarak tasarladığımız etkinliğin ilk durağı adana oldu. sonra antalya’da ve ankara’da oyun severlerin çok büyük ilgisiyle karşılaştık. her bir etkinliğimize 5 bin oyun sever katılım gösterdi. finalini ise istanbul’da yapacağız.”

E-spor federasyonu kuracaklar

E-spor trendinin içinde yaşadığımız dijital çağda eğlence alışkanlıklarını değiştirdiğini söyleyen Tuncay Büyükoğlu, “E-spor federasyonu kurulumu için aktif çalışmalarımıza devam ediyoruz” dedi. Büyükoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bugün 100 bin kişilik dev stadyumlarda yapılan espor finallerini ekran başında da milyonlarca kişi izliyor. izlenme oranlarının popüler futbol maçlarının çok üzerinde olduğunu görüyoruz. Biz de bu ekosisteme yerli içeriğimizle, zula oyunumuzla güçlü bir giriş yaptık. E-spor pazarından daha fazla pay alarak ülkemizi dünya liginde başarıyla temsil etmek istiyoruz. markaları da büyüyen bu alana yatırım yapmaya davet ediyoruz.”

‘Türkiye’de iyi yaşam pazarı giderek büyüyor’

İyi yaşam pazarının her geçen gün daha büyüdüğünü söyleyen Herbalife Türkiye Genel Müdürü Kemal Ülgen, “Türkiye sporcu gıdaları pazarı 2016 yılında 165 milyon TL olarak gerçekleşmişken 2021 yılında bu pazarın 225 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşması bekleniyor” dedi. Ülgen, pazarla ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Kilo kontrol amaçlı ürünler pazarının cirosu 2016 yılında 244 milyon TL iken bu pazarın hızla büyüyerek 2021 yılında 360 milyon TL ciroya çıkacağı tahmin ediliyor. Takviye edici gıda pazarının ise, 2021 yılında 950 milyon TL’lik büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Dünya takviye edici gıda pazar büyüklüğü ise 90 milyar dolar, sporcu gıdası pazar büyüklüğü 11 milyar dolar. Kilo kontrol amaçlı gıda pazarı ise 15 milyar dolarlık hacme sahip. Biz de bu pazarın en önemli oyuncularından biriyiz. Türkiye, bugün Herbalife’ın Avrupa’daki (EMEA Bölgesi) ilk 10 büyük pazarından birisi. Bu nedenle bölgedeki ülkeler tarafından da yakından takip ediliyoruz.”

Tohumdan sofraya

Herbalife Nutrition olarak 20 yılda Türkiye’de önemli aşamalar kaydedildiğini belirten Kemal Ülgen, “Türkiye’deki bağımsız üye sayımız 75 bini aştı. Türk halkı ürünlerimizi çok sevdi. En çok tüketilen ürünümüz Formül 1 oldu” dedi. Ülgen, şöyle devam etti: “Herbalife olarak yüksek kaliteli ürünler sunarak sağlıklı beslenme konusunda kararlılıkla çalışıyoruz. ‘Tohumdan sofraya’ konseptimiz ve kaliteli üretim felsefemiz ile ürünlerimizi tüketicilere ulaştırıyoruz. Bünyemizde 300’den fazla bilim insanı, farklı ülkelerde 30’dan fazla beslenme danışmanımız yer alıyor. 2016 yılında Ar-Ge, kalite, ürün güvenliği için 72 milyon dolar yatırım yapıldı.”

YORUM YAZ