MENÜ

'Dünyada spor ekonomisinin değeri 90.9 milyar Dolar'a yükseldi'

Abone Ol Google News

Hem dünyada hem de Türkiye’de sporun artık çok daha önemli bir yere sahip olduğunu söyleyen Turkcell Pazarlama Direktörü Ömer Barbaros Yiş, “Çünkü profesyonel sporun yanı sıra insanların sağlıklı yaşama verdiği önemin artması spor ekonomisinin de çok hızlı gelişmesini sağladı” dedi. 2005 yılında spor ekonomisinin değeri 46.5 milyar Dolar olduğunu hatırlatan Yiş, “Geçen sene bu değer 90.9 milyar Dolar’a yükseldi. Ki öngörü bu sene bu değerin üç basamaklı rakamlara yükseleceği yönünde” diye konuştu. Türkiye’de de spor ekonomisinin hızla gelişmeye devam ettiğini belirten Yiş, “Türkiye’nin Turkcell’i olarak TURKSPORU’na en büyük desteği veren şirketiz. Bu ekonominin sağlıklı olarak büyümesine büyük bir katkı verdiğimizi düşünüyoruz” dedi.

Haberin Devamı

34 bin sporcu

Yiş, Turkcell’in spor yatırımlarına bakış açısını ise şöyle anlattı: “Turkcell olarak kurulduğumuz günden bu yana 25 spor branşında, toplamda 500 milyon TL’nin üzerinde maddi destekle, 34 binden fazla sporcunun yanında olduk. Bu iş birlikleri sırasında da ana hedefimiz TURKSPORU’nun daha da ileri gitmesi ve Türkiye’nin tanıtımına katkı sağlamaktı. Zaten bu sebeple TURKSPORU adında bir çatı iletişimi belirledik. Türk sporuna gerek sponsor olarak gerekse de bilinirlik ve farkındalık yaratarak destek olmaya bu projemiz aracılığıyla devam ediyoruz. Belirttiğim gibi Turkcell, Türk sporunun en büyük destekçisi. Biz Türk sporunun ileriye gitmesine gayret gösteriyoruz.”

Haberin Devamı

‘Ciddi bir bütçe ayırıyoruz’

Spor sponsorlukları için ciddi bir bütçe ayırdıklarını ifade eden Ömer Barbaros Yiş, “Bunu Türk sporunun ilerlemesi için yapıyoruz” dedi. Yiş, 2019’daki spor yatırımlarıyla ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Mevcut sponsorluklarımızı devam ettireceğiz. Biz sadece marka odaklı düşünmüyoruz. Hedefimiz de gayemiz de Türk sporunun mümkün olduğu kadar ileri gitmesi. Bu yolda Turkcell olarak çalışmaya, her zaman ay-yıldızlı sporcularımızın yanında yer almaya devam edeceğiz. Biz sponsorluklarımızda hedefe kendimizi değil sporu oturtuyoruz. Amacımız her zaman, destek verdiğimiz sporun bulunduğu noktadan daha ileri gitmesi oluyor. Gururluyuz ki şu ana kadar da iş birliklerimiz hep planladığımız gibi gitti. Her alanda önemli başarılar, Türk sporunun da ileriye gitmesine yardımcı oldu. Tabii ki bu denli başarılı iş birlikleri yapınca markaya dönüşler de olumlu oluyor. Ama dediğim gibi ilk baktığımız nokta biz ne kazanıyoruz değil, spor ne kazanır oluyor.”

‘Spor yatırımlarını sürdüreceğiz’

Turkcell’in sporla olan birlikteliğinin 2002’de A Milli Futbol Takımı ile başladığını söyleyen Ömer Barbaros Yiş, şu bilgileri verdi: “Bu iş birliğimiz halen devam ediyor. Futbolla tek ilişkimiz bu olmadı. 2005-2010 yılları arasında Turkcell Süper Lig isim sponsorluğumuzla birlikte, Anadolu kulüplerimize verdiğimiz destek de bizler için çok önemliydi. Turkcell, futbol kulüplerimizin dünya standardını yakalaması için onlarla dijitalleşme yolunda gelir getiren iş modelleri hayata geçirmeye başladı. Galatasaray’la yapılan iş birliğinin yanı sıra Trabzonspor ve Bursaspor’la yaptığımız iş modelleri, ürün servislerimizle dijitalleşme süreci içindeki kulüplerimize destek sunuyor.”

Haberin Devamı

Bilardoya destek

Futbolun yanı sıra atletizm ve yüzme gibi branşlara da uzun yıllardır yatırım yaptıklarını belirten Yiş, şöyle devam etti: “2013’te başladığımız birlikteliğimiz 2020’ye kadar devam edecek. Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın himayesinde 56 milyon TL ile Türkiye’nin ilk ve en büyük kaynağa sahip Olimpik sporları projesini hayata geçirdik. Engelli vatandaşlarımızın hayata katılması bizim için her zaman öncelikli konulardan biri olmuştur. Gerek ürettiğimiz uygulamalarla gerekse de 2009’dan beri engelli sporuna verdiğimiz katkı ile bunu gerçekleştirmeye çalışıyoruz. Ampute Milli Futbol Takımımızın, İşitme Engelli Futbol Milli Takımımızın başarıları büyük motivasyon oldu. Bu arada Turkcell olarak Gelibolu Maratonu, yelken, golf ve balıkçılık iş birliklerimiz sayesinde son 3 yılda 15 bin sporcuya temas etmeyi başardık. Ayrıca Türkiye Bilardo Federasyonu’nun da ana sponsoru olduk. Türk spor tarihinin en büyük altyapı projesi olan Türkiye Sportif Yetenek Taraması ve Spora Yönlendirme Projesi’nin ana sponsorluğunu üstlendik. TURKSPORU’nun daha da ileri gitmesi için gereken yatırımları yapmayı da sürdüreceğiz.”

Ayakkabılar artık akıllandı

Yeni teknolojilerin hayatımıza iyiden iyiye girmesi, spor markalarının üzerinde de etkili oluyor. Nike’ın uzaktan ayar yapılabilmeye imkân veren ayakkabısından sonra, Under Armour markası da MapMyRun uygulamasıyla entegre çalışan sensörlü modelini tanıttı. Under Armour’ın, teknolojinin zirve noktası dediği yeni modeli HOVR Infinite, spor tutkunlarına sıra dışı bir deneyim sunuyor. HOVR Infinite’nin sağ ayak tabanında, MapMyRun uygulamasıyla entegre çalışan bir sensör bulunuyor. Ayakkabı ve uygulama arasında Bluetooth ile kurulan bağlantı sayesinde koşucular koşu performansını ölçümleyebiliyor, analiz edebiliyor ve arşivleyebiliyor. Koşu yaparken telefon olmadan da kayıt tutulabilmesini sağlayan HOVR Infinite, kadın ve erkeklerin anatomik yapısına yönelik farklı tasarımlara sahip.

Haberin Devamı

Uzaktan kumandalı

Nike ise, geçtiğimiz günlerde tanıttığı uzaktan kumanda edilebilen ayakkabısı ile teknoloji yatırımlarına devam ediyor. Markanın yeni basketbol ayakkabısı Adapt BB, kullanıcıların ayakkabılarını istedikleri sıkılığa ayarlayabilmesine ve telefonlarına indirecekleri bir uygulamayla uzaktan ayar yapılabilmelerine imkân veriyor. Kişiye özel bir dişli çark düzeneği, ayağın ihtiyaç duyduğu gerilim düzeyini tespit ediyor ve ayağı rahat ettirmek için gerekli ayarları yapıyor. Ayak altındaki şeritlerin gerilme gücü, yaklaşık 15 kilogramlık bir kuvveti çekmeye yetecek düzeyde. Bu da yaklaşık standart bir paraşüt ipiyle aynı kuvvete denk geliyor ve ayağı farklı hareketler esnasında korumaya alıyor. Tam bu noktada ayakkabının beyni, yani FitAdapt teknolojisi devreye giriyor. İster manuel, ister akıllı telefondaki Nike Adapt uygulamasını kullanarak oyuncular, maçın farklı anlarına göre farklı sıklık ayarı seçebiliyor.

YORUM YAZ