MENÜ

'Bu yıl su sporlarına ilgi arttı'

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Hopi, Fanatik okurları için Türkiye’nin spor alışverişi tercihlerini araştırdı. Spor alışverişlerinin ele alındığı istatistiklerde; en çok spor alışverişi yapan illerden en çok satılan ürünlere, hangi ilde hangi ürünün daha çok satıldığından renk tercihlerine kadar pek çok önemli veri yer alıyor. Hopi’nin istatistiklerine göre; erkekler kadınlardan yüzde 19 oranında daha fazla spor alışverişi yaptı, müşteri başına en çok spor alışverişi yapılan il Batman olurken, spor ayakkabısı tüm yılın en çok satılan ürünü oldu. Su sporu alışverişleri geçtiğimiz yıla göre yüzde 3, koşu/yürüyüş alışverişleri ise yüzde 2 arttı.

Batmanlılar önde

Hopi Genel Müdürü Onur Erbay, araştırma sonuçlarıyla ilgili olarak, “Müşteri başına en çok spor alışverişi yapan iller sırasıyla Batman, Rize, Trabzon, Diyarbakır olarak dikkat çekiyor. En az spor
alışverişi yapan iller ise sırasıyla Uşak, Bolu, Manisa ve Karabük” dedi. Erbay, “Bayram alışverişleri istatistiklerimizde tüm illeri geride bırakarak kişi başına alışverişte birinci sırada bulunan
Uşak, spor alışverişlerinde aynı performansı gösteremedi” diye konuştu.

Isparta futbol seviyor

Spor alışverişi istatistiklerinde illerin tercihlerini de açıklayan Onur Erbay, şu bilgileri verdi: “En çok spor ayakkabı alınan il olan Trabzon, futbol ayakkabısında da birinciliği kaptırmazken en çok koşu ayakkabısını Batman aldı. Mayo alışverişinde İzmir birinci olurken kayak ürünlerini en çok satın alan il Denizli oldu. Ençok eşofman takımını Hatay ve Kayserililer alırken antrenman ayakkabısında da birincilik Kayserililerin... En çok fitness/pilates yapan il Bursa olurken, futbol ürünlerinde ise lider Isparta oldu.”

Çocuklar da spor müşterisi

Hopi’nin açıkladığı spor alışverişleri istatistiklerinde çocuklara da yer verildi. Çocuklar için en çok su sporları ile ilgili alışveriş yapılırken ikinci sırayı futbolla ilgili ürünler aldı. Erkek çocukları için kız çocuklarının yaklaşık 2 katı (1,85) daha fazla spor alışverişi yapıldı. Ürün bazında istatistiklere bakıldığında ise deniz ayakkabısı kategorisinde, kız çocukları erkek çocuklarını geçti.

Erkekler koştu, kadınlar yüzdü

Hopi’nin araştırmasına göre, tüm spor ürünleri dikkate alındığında kategori bazında erkeklerin tercihi koşu/yürüyüş, kadınların ise su sporları oldu. Erkek ve kadınlarda en çok spor alışverişiyapılan yaş aralığı ise 36-45. Bu yaş aralığındaki kadınlar erkeklere göre yüzde 7 daha fazla su sporu alışverişi yaptı. Erkek ve kadınların en az ilgi gösterdiği sporlar ise outdoor ve voleybol.

İlkbaharda yürüyüş yaptık

Araştırmaya göre, tüm Türkiye’de en çok spor alışverişinin yapıldığı mevsim olan ilkbaharda en fazla alışveriş koşu/yürüyüş kategorisinde gerçekleşti. İlkbahardaki koşu/yürüyüş satışları, bu
kategoride sonbahar ve kış aylarında yapılan satışları ikiye katladı. Yaz aylarının en çok alışveriş yapılan kategorisi ise beklendiği gibi su sporları oldu.

Erkekler pembeyi sevmiyor

Erkekler spor ürünlerinde en çok siyah renk ile birlikte mavi/lacivert rengi, kadınlar ise beyaz rengi tercih etti. Erkeklerin sonraki tercihleri sırasıyla, beyaz, gri, kırmızı, yeşil ve sarı olurken
kadınların ise gri, mavi/lacivert, kırmızı, çok renkli ve mor oldu. Erkeklerin en az tercih ettiği renk pembe olurken kadınların en az tercih etiği renk ise kahverengi.

YORUM YAZ