MENÜ

Anadolu'nun statlarını da ısıtacak

Abone Ol Google News
Haberin Devamı

Statların çim saha ısıtmalarını elektrikli veya sulu sistemler ile sağladıklarını söyleyen Danfoss DEVI Satış Mühendisi Samet Özdeniz, “Şu aşamada takip ettiğimiz projeler Çorum Hitit Stadyumu, Gençlerbirliği antrenman sahaları, Ankara Eryaman Stadyumu ve Batman Stadyumu. Bu projeler için tekliflerimizi verdik” dedi. Özdeniz, “Özellikle elektrikli çözümde ısıtma kabloları zeminden yaklaşık 20 santimetre altta kalarak soğuk hava koşullarında çimlerin büyümesini destekliyor, çimin sürekli sağlıklı kalmasını sağlıyor. Sahanın kış sezonu boyunca donma veya buzlanmaya karşı korumasını ve yoğun kar yağışı olduğunda bile zeminde buzlanma olmamasını sağlıyor” diye konuştu.

4 ülkeden sorumlu

Danfoss Türkiye’nin ısıtma, soğutma, motor kontrol sistemleri ve güç çözümleri olarak 4 ana segmentte faaliyet gösterdiğini kaydeden Özdeniz, “Şirketimiz Türkiye’de yüzde 100 yabancı sermaye ile 2003 yılında kuruldu. 2015 sonunda Türkiye ekibine 4 ülkenin daha sorumluluğu verildi. Bunlar, İran, Azerbaycan, Pakistan ve Afganistan” dedi.

‘Kulüpler yılda 750 bin TL’lik tasarruf sağlıyor’

Kulüplerin çim sahada ısıtma sistemi kullanarak, çimin en soğuk hava koşullarında bile sağlıklı ve yeşil kalmasını sağladıklarını anlatan Samet Özdeniz, şöyle devam etti: “Çimin çürümesi veya köklerinin küflenmesi veya mantarlanması engelleniyor. Bu sayede lokal olarak belli kısımların veya tüm sahanın çiminin yenilenmesi ve çim yenilenmesinden kaynaklanacak bekleme ve maç oynanamaması durumlarının önüne geçiliyor. Çimin yenilenmesi hem masraflı hem de tekrar maç oynanabilmesi adına çimin köklerinin sabit kalması adına belli bir süre geçmesi gerekiyor.” Ayrıca ısıtma sayesinde sağlıklı bir futbol ortamının oluştuğunu kaydeden Özdeniz, “Sürekli yeşil olan çim sayesinde görsel anlamda göze hoş gelen bir ortamda maç oynanıyor. Konya Stadyumu elektrikli ısıtma sisteminin kurulduğu günden bu yana Türkiye’nin en iyi çim sahalarından birisi olarak gösteriliyor. Ayrıca Atatürk Olimpiyat Stadyumu’nda da DEVI marka yerden ısıtma sistemi kullanılıyor. Bu sistemle yılda yaklaşık 750 bin TL’lik tasarruf sağlanıyor” dedi.

‘Birkaç hafta içerisinde saha, müsabakalar için hazır olur’

Isıtma kablosu ile tüm iç mekanların döşemeden ısıtmasının, kar ve buz oluşumunun risk oluşturabileceği tüm dış mahallerde uygulanabileceğini vurgulayan Samet Özdeniz, sistemin avantajlarını ise şöyle anlattı: “Yakıt kaynağı ve kazan maliyetlerine gerek yok. Ayrıca sahayı zonlara ayırmak mümkün. Düşük tarife saatlerinde düşük enerji maliyeti sağlıyor. Bunlarla birlikte çim köklerinin yanma riski yok. Eşit ısı dağılımı sağlar. Yeni kurulan veya var olan zeminlerde kullanılabilir. Birkaç hafta içerisinde saha müsabakalar için hazır olur.”

Halı sahalarda da uygulanabiliyor

Halı sahalar için yapay çimlerde yurtdışında yapılan uygulamalarının olduğunu belirten Samet Özdeniz, “Türkiye’de daha çok canlı çim uygulamalarında sistem tercih ediliyor. Ancak halı sahalarda da bu sistem kar-buz birikimini engelleme amaçlı olarak kullanılabilir” dedi. Türkiye’de Danfoss olarak ısıtma kablosu pazarının yüzde 42’sine sahip olduklarını kaydeden Özdeniz, şirketle ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Danimarkalı olan şirketimizin global cirosu 5 milyar Euro’nun üzerinde. 18 ülkede 59 fabrikası, dünya çapında 23 bin çalışanı, 55 farklı ülkede 100’ün üzerinde satış organizasyonu var. Türkiye’de ise 75 kişilik bir ekiple faaliyet gösteriyoruz.”

‘eSpor, ciddi bir ekonomi’

E-ticaret alanında faaliyet gösteren GittiGidiyor, 1907 Fenerbahçe Derneği’nin eSpor takımı ‘1907 Fenerbahçe’nin sponsoru oldu. Konuyla ilgili açıklama yapan GittiGidiyor Genel Müdürü Öget Kantarcı, şunları söyledi: “eSpor tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yükselen bir trend. Bu spor dalının genellikle 14-35 yaş aralığına hitap ettiğini dikkate aldığımızda, ülkemizin sahip olduğu genç nüfus nedeniyle eSpor’a şirketler de yatırım yapmaya başladı. Ayrıca, Türkiye’de yapılan bazı turnuvalar TV kanallarından da canlı olarak yayınlandı. Tüm bu gelişmeleri dikkate aldığımızda burada çok ciddi bir ekonomi döndüğünü ve geleceğin burada olduğunu çok net görebiliyoruz. GittiGidiyor olarak özellikle gençlerin yoğun ilgi gösterdiği bu alanda 1907 Fenerbahçe League of Legends takımı ile gerçekleştirdiğimiz işbirliği bizleri çok heyecanlandırdı.”

Formula 1’le yarışıyor

-2016 itibarıyla dünya genelinde 131 milyon taraftarı, 125 milyon genel seyircisi var.
-2019 yılında bu rakamın 180 milyon taraftara, 165 milyon genel seyirciye ulaşması bekleniyor.
-Markalar 2016 yılında eSpor reklamlarına ve sponsorluk anlaşmalarına 325 milyon Dolar harcadı. Bu rakam 2015’e kıyasla yüzde 49 artış anlamına geliyor.
-eSpor seyirci kitlesinin 2020 yılına kadar Formula 1’in seyirci kitlesi kadar büyüyeceği tahmin ediliyor.

Macron, Türkiye pazarına girmeye hazırlanıyor

1971 yılında kurulan İtalyan spor giyim markası Macron, bu yıl itibarıyla Türkiye pazarında faaliyet göstermeye hazırlanıyor. Futbol, basketbol, voleybol, hentbol, koşu ve beyzbol branşlarında spor giyim ve teknik malzeme üretimi yapan marka, Türkiye’de futbol başta olmak üzere diğer spor branşlarındaki takımlara hizmet verecek. Dünyada 10 binden fazla takımın tercihi olan Macron, bugün 1.000 takım mağazası ve 105 MacronStore ile Avrupa başta olmak üzere birçok ülkede faaliyet gösteriyor.

Mağaza açacak

Macron’un Türkiye’deki hedefleri arasında 2017 yılında Süper Lig ve alt liglerden birçok takıma sponsor olmak ve 2017 sonrası Türkiye’de mağazalar açmak yer alıyor. Macron’un Türkiye sorumlusu Cem K. Sancar, konuyla ilgili olarak şunları söyledi: “Dünyaca ünlü bir markayı Türkiye pazarına kazandırmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Özellikle futbol başta olmak üzere takım sporlarında Türkiye’deki takımlara katkı sağlamak ve teknik malzeme sponsorlukları gerçekleştirmek istiyoruz. Bu doğrultuda üst düzey takımlar başta olmak üzere alt liglerden de mümkün olduğunca çok takımla görüşüp anlaşmak istiyoruz. Hedefimiz, Türkiye’deki takımları Macron kültürü ve kalitesiyle tanıştırmak.”

Takımların tercihi

2015 yılında 5 milyondan fazla ürün satan Macron’u tercih eden takımlar arasında İtalya’dan Lazio, Bologna, Cagliari, Fransa’dan Nice, Almanya’dan 1860 Munih, İngiltere’den Stoke City, Crystal Palace, Bolton Wonderers, Almanya’dan 1860 Munih, Portekiz’den Sporting Lizbon, Vitoria, Yunanistan’dan PAOK, Bulgaristan’dan Ludogorets, Hırvatistan’dan Hajduk Split ve İspanya’dan Levante, Arnavutluk A Milli Takımı yer alıyor. Basketbolda ise Brose Basket, Virtus Bologna, Cantu gibi üst düzey takımlar Macron giyiyor.

Drone Ligi’ne marka ilgisi

Hafta sonu gerçekleştirilecek Türkiye Drone Ligi yarışlarına markalar da yoğun ilgi gösteriyor. Teknosa’nın teknoloji sponsoru olduğu ligin ana sponsorluğunu ise Mavi Beton üstlendi. Medya sponsorluğunu TV8.5, radyo sponsorluğunu Radyo D ve Radyonom.com, mekan sponsorluğunu Küçükçiftlik Park, dijital medya sponsorluğunu da Geniş Ekran’ın üstlendiği Türkiye Drone Ligi’nde yarışçılar 5 ayrı elemeden geçecek.

Özel pistte mücadele

Drone sporunu yaygınlaştırmak için düzenlenen ligin 1. etap mücadelelerinde pilotlar, ‘quad drone’ları, FPV (First Person View) ve özel radyo kumandaları ile yarışacak. Belirlenen bir alandan kalkan ‘drone’ların üzerindeki kameradaki görüntüyü gözlüklerinden takip edecek olan pilotlar, özel dizayn edilmiş pisti en kısa sürede tamamlamak için mücadele edecek.

Herbalife’tan ‘hızlı yağ yakma’ formülü

Herbalife Global Fitness Eğitim Direktörü Samantha Clayton, markanın kullancılarıyla ‘hızlı yağ yakma’ formülünü paylaştı. Clayton, “Egzersiz programınız ve kişisel beslenmeniz konusunda dengeli davranmak uzun vadede daha etkili bir şekilde kalori ve yağ yakmak için mükemmel sonuçlar verir. Tutarlılık başarının anahtarlarından biridir, bu nedenle haftanın beş gününü aktif olmaya ve egzersiz yapmaya ayırın” dedi.

Haftalık program

Yağ yakmanın, kilo vermenin ve forma girmenin pek çok yolu olduğunu belirten Clayton, “Tek yapmanız gereken konfor alanınızdan çıkıp haftalık programınıza bazı etkili yöntemleri eklemeye karar vermek” diye konuştu. Clayton, vücudu adeta bir yağ yakma makinesine dönüştüreceğine inandığı 5 yöntemi ise şöyle sıraladı: “Dayanıklılık antrenmanı için zaman yaratın . İnterval antrenmanlar yapın. Güç antrenmanlarıyla vücudunuzu daha hızlı toparlayın. Dengeli öğünler oluşturun. Dinlenmeye zaman ayırın.”

YORUM YAZ