Adrenalin, heyecan ve zorlu geçecek 9.000 kilometrelik bir parkur... Doğa harikası 3 ülke (Arjantin, Bolivya, Şili)...
2
Zorlu yollar, nehir yatakları, çöller, 4.000 metreye ulaşan dağ pasajları... 414 araç, ocak ayında yapılacak Dakar Rallisi'ne hazırlıklarını tamamladı.
3
Dünyanın heyecanla izlediği, sadece yarışçılar için değil alandaki izleyiciler içinde tehlikelerle dolu olduğu bu organizasyonda 4 Türk yarışçımız boy gösterecek. Castrol KTM Dakar Takımı'nda Selçuk Bektaş ile Koray özkaplan, oldukça iddialı...
4
Selçuk Bektaş, Dakar Rallisi'ni "insanın kendiyle verebileceği en büyük mücadele" olarak tanımlıyor. Hakkı da var... Günlerce zorlu etaplardan yol almak kolay olmasa gerek... İlk sorduğum soru buydu aslında... Fiziksel ve teknik anlamda hazırlanmak bir yana insan psikolojik olarak nasıl hazırlanırdı böyle bir yarışa? Dağ, bayır, sıcak, soğuk, yağmur, çamur, günlerce yarışmak... Selçuk Bektaş da toplantıya bu konuyla başladı aslında. "Hazırlanmak" dedi. Bir süreç olduğunu vurguladı. Zorluğa önceden, çok önceden hazırlanmak. Tam da hayatın bir parçasını sundu. Ve ekledi; "Dakar'da belli bir dereceden daha mühim olan şey orada bulunmak. O yolları aşabilmek, sonu görebilmek" Hayattan bir parça daha... Aslolan yolun sonu değil yolun kendisi ol
5
Hayata dair çıkarılacaklardan bir diğeri de Selçuk Bektaş'ın 'Her şeyi ondan öğrendim' dediği takım arkadaşı, abisi, dostu; Kemal Merkit'in ardından söyledikleri...
6
Türkiye'de yetişen en önemli motokros ve enduro motosiklet yarışçı olan, 2002 yılında Dakar Rallisi'nde motosiklet kategorisinde yarışan ilk Türk pilot ünvanını alan Kemal Merkit'in 2012'de Transanatolia Rally Raid parkurunda bir yarışçının arkadan çarpması sonucu hayatını kaybetmesi, Selçuk Bektaş'ta ciddi bir yara bırakmıştı.
7
Toplantıda bu olaya dair şöyle değindi;"Ben bu yarışalara Kemal Merkit ile tanıştım. Bu alanda beni fazlasıyla teşvik etmesiyle. Kemal'i kaybettikten sonra psikolojik olarak düştüm. Hazırlıklara 2013'te başladım. Dakar'a dair hedefim; Kemal'in çıkardığı bayrağı yeniden orada gösterebilmek'
8
Bu süreç sonrası Selçuk Bektaş, son zamanlarda başarılı bir grafik çizen yarışçı Koray özkaplan ile bir araya geldi. Hazırlıkları birlikte yapan özkaplan ise bu süreci şöyle anlatıyor; "2008'den beri yarışıyorum. Antrenmanları Selçuk ile birlikte yapıyoruz. Kemal'i kaybettikten sonra her şey durma noktasına geldi. Dakar oldukça zor ve meşakkatli. Ciddi bir hazırlık gerektiriyor. Bir sürü işi yaparak öğrenir hale geldim. Dakar'da yarışmak kadar Dakar'a hazırlanmak da zor. Bu süreç sonunda motorumuza ayrı bir güvenim söz konusu. Yıllarca hazırladığımız motorlar arasında en ideali. Psikolojik olarak bu bizi rahatlatıyor."
9
Hedeflere parça parça gitmek gerek Hayır bu başlığı bire bir onlar söylemedi elbette... Madem hayatı Dakar Rallisi tadında görüyorum, yarışçılarından söylemlerinden benzetme yapmam da bir sakınca yok.Selçuk Bektaş, Günlerce alınacak yol için, motivasyonu hep yüksek tutabilmek adına da "parça parça gitmek gerekiyor. Günü bitirmek, sizi psikolojik olarak daha iyi hissettiriyor. Motivasyonunuzu sağlıyor" diyor. Hedefler, küçük ve sağlam adımları seviyor.
10
Yüksekler baş döndürürHayır bu başlığı da onlar vermedi. Ama yarışçımız Koray özkaplan, tedirgin eden durumu 4970 metreye kadar çıkacakları yüksek dağ pasajlarıyla açıklıyor. Onun duyumlarına göre, belli bir metreden sonra halüsinasyonlar görülebiliyormuş. Bir diğer durum ise hava sıcaklığı... Söylenen o ki zaman zaman bu sıcaklıklar 50 dereceyi görüyor. Şartları zorlu, heyecanı bol, adrenali eksik olmayan bu organizasyon 7-14 Ocak tarihleri arasında sevenleriyle buluşmayı bekliyor.