MENÜ

ZULA'ya, Reklam Oscarları Effie'den Altın Ödül

%100 yerli bilgisayar oyunu ZULA, Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği’nin, Effie Worldwide Inc. işbirliğiyle düzenlediği 10. Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nda, Topluluk Yönetiminde Başarı kategorisinde Altın Ödül’ün sahibi oldu.

ZULA'ya, Reklam Oscarları Effie'den Altın Ödül

Reklam Oscarları olarak nitelendirilen 42 ülke ve 6 bölgede düzenlenen Effie Ödülleri’nin Türkiye ayağı 9 Mayıs’ta İstanbul’da düzenlenen törenle sahiplerini buldu. Pazarlama ve iletişim alanında dünyanın en zorlu ve itibarlı yarışması kabul edilen Effie’de yaratıcılıkta sınır tanımayan, etkisi kanıtlanmış reklam ve pazarlama iletişimi kampanyaları yarıştı. Yarışmaya %100 Senin Oyunun kampanyasıyla katılan ZULA, ajansları Pure New Media ile Topluluk Yönetiminde Başarı kategorisinde Altın Ödül’ün sahibi oldu.

Değerlendirmelerin, hedefler, fikir, uygulama ve iş sonucunun dikkate alınarak yapıldığı yarışmada Zula, %100 Senin Oyunun kampanyasının da desteğiyle elde ettiği başarılı sonuçlar sayesinde Altın ödülü almaya hak kazandı. Interaktif mecra kullanımı ve hedef stratejiler doğrultusunda oluşan “ağızdan ağıza iletişim” etkisiyle hayata geçen kampanya, hem YouTube influencerları ile yaptıkları işbirlikleri, hem de ZULA oyuncularının isteklerine beğenilerine kulak verilerek yürütüldü.

Tamamıyla Türkiye’de, Türk mühendisler ve tasarımcılar tarafından 3.5 yılı aşkın bir zamanda geliştirilen ZULA bugün 10 milyondan fazla tekil kayıtlı, 3 milyondan fazla da aylık aktif tekil oyuncuya sahip. Yayına geçtiği 2016 yılının sonlarında yurtdışı yayıncılık faaliyetlerine başlayan ZULA dünyada 100’den fazla ülkede 10’un üzerinde dil seçeneğiyle oynanabiliyor. ZULA’nın 3 milyon aylık aktif oyuncusunun yaklaşık 2.5 milyon civarını Türkiye’den tekil oyuncular, 500.000’ini ise farklı ülkelerden tekil yabancı oyuncular oluşturuyor. ZULA oyuncuları Türkiye’deki tüm oyun türleri dahil olmak üzere oyuncu sayısının %6.25’ini oluşturuyor. Oyuna bir kere girmiş kayıtlı oyuncu sayısı ise tüm Türkiye oyuncu sayısının %30.80’ini kapsıyor.

0cak 2017 – 2018 tarihleri arasında aylık aktif kullanıcı sayısı %240, anlık aktif kullanıcı oranı %290, yeni kullanıcı sayısı %218 artan ZULA’ya olan ilgi hem yurt içi hem de yurt dışında günden güne daha da büyüyor.

Zula Hakkında

Türk mühendis ve tasarımcılardan oluşan InGame tarafından geliştirilen Zula’nın arkadaş ofisinden küçük bir odada başlayan hikayesi bugün, 100’den fazla ülkede, 11 dilde 10 milyonun üzerinde e-sporsever tarafından oynan bir başarı öyküsüne dönüştü. 2 milyondan fazla takipçiyle sosyal medyada da büyük bir etkiye sahip Zula’nın her gün 5 bin adet videosu dünya çapında oyuncular tarafından YouTube’a yükleniyor ve bu içerikler de ayda 20 milyonun üzerinde izleniyor. Türk Mühendis ve tasarımcılar tarafından tasarlanan Zula’nın karakterlerinin Türk geliştiricilerin elinden çıkması ve haritaların genellikle Türkiye coğrafyasının kültürünü yansıtması, oyuncuların kendilerini oyuna daha yakın hissetmelerini sağlıyor. Haritalarda Üsküdar, Trabzon, Uzungöl, Safranbolu, Çanakkale gibi bilinen yerler bulunurken, 29 Ekim, 23 Nisan, 19 Mayıs’ta kutlamalar, Ramazan boyunca sahur – iftar hatırlatmaları, mahya ve tanıtımlar, bayramda torpiller, zillere basıp kaçan çocuklar gibi içerikler oyuncular tarafından ilgiyle karşılanıyor. Zula’yı rakiplerinden ayıran özelliklerinden biri de oyunun hilesiz olması. Sürekli yenilenen içeriğin yanı sıra oyunda, ortalama her ay büyük bir güncelleme yapılıyor. Zula bu sektörde çalışmak isteyenlere için, aynı zamanda model olma özelliği taşıyor.

Haberin Devamı
YORUM YAZ