MENÜ

Formula 1'deki alkol reklamlarına uyarı geldi

Yeşilay'ın üyesi olduğu Avrupa Alkol Politikaları Birliği (EUROCARE), Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) Başkanı Jean Todt'a mektup göndererek, Formula 1'deki alkol sponsorluklarından duyduğu rahatsızlığı dile getirdi.

Formula 1'deki alkol reklamlarına uyarı geldi

Türkiye Yeşilay Cemiyeti’nden yapılan açıklamaya göre, EUROCARE adına mektubu kaleme alan Genel Sekreter Mariann Skar, 9 Kasım’da gerçekleşen Brezilya GrandPrix boyunca Avrupa’daki birçok televizyon kanalında, geniş bir şekilde alkol reklamlarının yapıldığını belirtti.

Skar, mektubunda, Formula 1’deki alkol sponsorluklarının, birçok resmi kurumla çelişiyor gibi göründüğünü kaydederek, bu sponsorlukların Avrupa Birliği direktiflerine uymadığını vurguladı.
Mektubunda 2014 Formula 1’in, alkol markalarının sponsorluğu açısından büyük bir sezon olduğunu belirterek, sözleşme yapılan alkol firmaları hakkında bilgi verdi.

Çok olağan görülen Formula 1’in sponsorluklarının, pek çok insanı rahatsız ettiğini aktaran Skar, mektubunda şu ifadeleri kullandı:
"Bu tür sponsorluklar konvansiyonel reklamlardan farklı dolaylı ve üstü kapalı biçimde ikna yöntemleri içermektedir. Formula 1’de müsaade edilen bu sponsorluklar, alkolün pazarlanması konusundaki pek çok yasal tüzükle ters düşmektedir. Alkol endüstrisinin Formula 1’le yaptığı sponsorlukların yakışıksızlığı konusunda geniş bir mutabakat bulunmaktadır. EUROCARE, Formula 1’deki alkol sponsorluklarına son verilmesi ricasında bulunuyor, tarafınızdan gelecek acil adımlar bekliyor. Bu konuyu sizlerle masaya yatırmaktan mutluluk duyacağımızı belirtiyoruz."

"Sporla alkol yan yana getirilmemelidir"
Açıklamada görüşlerine yer verilen Türkiye Yeşilay Cemiyeti Genel Başkanı Prof. Dr. M. İhsan Karaman, sporla alkolün yan yana getirilmemesi gerektiğini belirtti.

Alkollü içki promosyonlarının çocuk ve gençler üzerindeki olumsuz etkisinin ispatlandığını vurgulayan Karaman, şunları kaydetti:
"Alkol, bağımlılık yapma potansiyeli olan psikoaktif bir maddedir ve birçok sağlık sorununa sebep olmaktadır. Bu nedenlerle satış, pazarlama ve ulaşılabilirlik noktasında diğer ticari ürünlerden farklı uygulama ve prosedürlere tabi tutulması gerekmektedir. Özellikle spor müsabakaları gibi gençlerin bedensel ve zihinsel gelişimini amaçlayan etkinliklerde onlara bedensel ve zihinsel olarak zarar veren alkol tanıtımının yapılması tam bir tezat oluşturmaktadır."

Haberin Devamı
YORUM YAZ