MENÜ

Felix'ten bir meydan okuma daha

Uzaydan atlayarak tarihe geçen Felix Baumgartner, bu kez 24 saatlik otomobil yarışında meydan okumaya hazırlanıyor!

Felix'ten bir meydan okuma daha

Uzaydan atlayan adam olarak tanınan Avusturyalı Felix Baumgartner, Red Bull Stratos projesiyle 2012’de 39 kilometre yükseklikten dünyaya gerçekleştirdiği serbest atlayışla ses duvarını aşan ilk kişi olarak tarihe geçmişti. Sınırları zorlamak için yaşayan ve “korkusuz” lakabıyla tanınan Baumgartner bu kez 24 saatlik otomobil yarışında meydan okumaya hazırlanıyor. 21 Haziran’da dayanıklılığın sonuna kadar zorlandığı, dünyanın en zorlu otomobil yarışlarından biri olan Almanya’daki Nürbungring 24 Saat Yarışı’nda Audi takımıyla piste çıkmaya hazırlanan Baumgartner’ın yarış pilotluğu macerası www.felix24hours.com adresinde yer alıyor.

Haberin Devamı

Daha önce dünyanın pek çok yerinde gerçekleştirdiği başarılı atlayışlarına karşın adını tüm dünyanın, 2012’de uzaydan yaptığı atlayışla öğrendiği Felix Baumgartner, bu atlayışıyla üç rekor birden kırmıştı. Red Bull Stratos projesiyle balonla bugüne kadar çıkılmış en yüksek irtifa olan 39 bin metreye ulaşan Baumgartner, en yüksekten serbest atlayış yapan sporcu unvanını kazanmıştı. Ayrıca serbest atlayışta 1342 km/s hıza ulaşarak ses hızını aştı. Rekorlardan dönmek yok” diyen Felix Baumgartner, serbest atlayış kariyerinden sonra sınırları zorlayacak bir başka spora adım attı ve yarış pilotu olarak pistlere indi. 21 Haziran’da dayanıklılığın sonuna kadar zorlandığı, dünyanın en zorlu otomobil yarışlarından biri olan Almanya’daki Nürburgring 24 Saat Yarışı’nda Audi takımıyla piste çıkmaya hazırlanan Baumgartner’ın nasıl bir sonuç alacağı merakla bekleniyor.

Haberin Devamı

Bulunduğu yerin yeşil doğasına karşın pistin zorlayıcılığına atıfla ‘Yeşil Cehennem’ olarak adlandırılan Nürburgring 24 Saat Yarışı’nda 24 saat içinde 3750 kilometrelik bir yol katediliyor. Her tur 25 kilometre sürüyor. Takımlarda dört pilot yer alıyor ve her pilot en fazla üç saat direksiyon başında kalarak 24 saat boyunca dönüşümlü olarak aracı kullanıyor. Pilotlar dinlenme molası aldıklarında en az iki saat direksiyon başına dönemiyorlar. Kolay görünen bu görev, 3750 kilometrelik parkur, en az 11 bin keskin viraj, en az 150 tur ve 200 km/s hızla viraja girmekle birleşince pilotların dayanıklılığı sonuna kadar zorlanıyor.

Konuyla ilgili konuşan Felix Baumgartner, “Küçük bir çocukken ağaçlara tırmanıp tepelerinden bakarak aşağı atlamayı hayal ederdim. Ben hayalimi gerçekleştirdim ve üç metre yerine tam 39 kilometreden atlamayı başardım. Yapılabilecek en iyi ve en büyük atlayışı gerçekleştirmiştim. Bunun üzerine ne ben ne de bir başkası çıkamayacak. Artık yeni bir macera için yeni bir sayfa açmam gerekiyordu. Sıfırdan başlayarak amatör yarışçılık tutkumu profesyonel pistlerde yaşama heyecanına kapıldım. Her gün çalışarak sınırlarımı biraz daha zorladım. Yarış pilotu olmak istiyordum ama en üst düzeyde yarışmak istiyordum. Bunun için birçoklarının ‘Yeşil Cehennem’ olarak adlandırdığı Nürbungring 24 Saat Yarışı’ndan daha iyisini bulamazdım.”

YORUM YAZ